Friday, February 14, 2014

Dreams Are My Reality

Forever 21 blazer & necklace, Gap shirt, handmade skirt, Dim tights, Dirty Laundry rain boots, vintage belt, H&M and gifted rings
I talked about my new found love for gold here and today I'm wearing some. It's pretty remarkable that a person can change their mind from a strong belief so quickly. I don't remember if I've told you about the unique story behind this pretty gold skirt...

When I was a little girl, I used to play princess and dress up in long sequin fabrics, like the material of this skirt. I'd twist myself into them, creating a dress similar to Greek robes. Growing up, I stopped playing dress up. When I started reading fashion blogs, around twelve or thirteen, I stumbled upon Coline's blog. She was wearing an orange blazer and skirt with large gold sequins. I showed my mom the picture and she kindly sewed the skirt that I'm wearing in these pictures. I love the fact that no factory-made for Laredoute.fr skirt resembles mine! Happy Valentine's Day! 

Ici je vous parlais de mon nouvel amour pour le doré et j'en reporte aujourd'hui. C'est quand même fou qu'une personne puisse changer d'opinion aussi arrêtée du jour au lendemain. Je ne me souviens pas si je vous ai déjà parlé de l'histoire unique de cette belle jupe dorée...

Quand j'étais petite, je jouais à la princesse et me déguisais dans de longs tissus à sequins, la matière de cette jupe. J'en avais un bleu et ce doré. Je m'entortillais dedans, créant une robe semblable à une toge de romain. En grandissant, j'ai arrêté de me déguiser. Quand j'ai commencé à lire des blogs de mode, vers l'âge de douze ou treize ans, je suis tombée sur le blog de Coline. Elle portait un blazer orange et une jupe à gros sequins dorés. J'ai montré la photo à ma mère qui m'a gentiment cousu la jupe que je porte sur les photos. J'adore le fait qu'elle soit unique et ne ressemble à aucune autre jupe confectionnée en usine vendue sur Laredoute.fr ou autres magasins! Joyeuse fête de Saint Valentin! 




~Emma

11 comments:

  1. happy valentines to you lovely!

    http://only4feet9.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. You look amazing here dear (: x

    http://birdiethgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Super look!!!! J'adore ta petite jupette!!!! Elle est trop mignonne!!! Tes bijoux sont supers chouettes!!! ;)
    Tu es toute jolie!!!
    bizzou et j'epère que tu as passé une bonne St Valentin!!! :)
    xx
    Jade

    ReplyDelete
  4. So pretty, love this blazer. *__*

    ReplyDelete
  5. Hey. I just found your blog! It is totally amazing. Love your style!
    Would you like to follow each other?
    Let me know!

    With love,
    Vilma

    http://cantellyou.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. That's so weird, Coline's blog was one of the first ones I found (and loved) too! I like your mom and her skills, can I borrow her one day?:D

    ReplyDelete
  7. love the scarf and those rings ...so cool!
    xoxo

    www.mychoicebysorana.blogspot.ro

    ReplyDelete
  8. your skirt look beautiful dear :D
    WWW.PUTRIVALENTINALIM.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  9. You look so pretty. Lovely outfit, and of course nice accessories :) Enjoy winter...I miss it so much!

    ReplyDelete
  10. lovely outfit dear love your jewelries say would you like to follow each other? just let me know hugs http://anotsosecretlife2011.blogspot.com/

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...