Saturday, August 10, 2013

Put A Smile on Your Face #2

♥ Part of summer is having the time to read every single article in an Elle magazine. I can take the time to try out the new drink ideas, doing the gym exercises, listening to their music suggestions and then cutting up the magazine to create a mood board. I normally never cut out ads or pictures from my subscription magazines during the school year. However, I'm not going to bother carrying the Elle, Biba and Marie Claire magazines back home with me put I don't want to throw them away either. Almost all of my ads that hang on my closet doors are from magazines boughten over the years in France. They're little reminders of great summers when I need something to look back to during the year.
♥ Pouvoir lire de A à Z le magazine Elle fait partie de l'été. Je peux prendre le temps d'essayer les nouvelles idées boissons, faire tous les exercices de sport, écouter leur sélection de musique et finalement découper les pages du magazine pour créer un "mood board". Normalement, pendant l'année scolaire, je ne découpe jamais mes abonnements. Par contre, je ne vais pas m'enquiquiner en rapportant tous les Elle, Biba et Marie Claire que j'aurai accumulées tout l'été; mais je ne veux pas non plus les jeter. Presque toutes les pubs qui sont accrochées sur mes placards viennent des magazines que j'ai achetées aux fils des années en France. Elles me rappellent les étés super que j'ai passée quand j'ai besoin de me distraire dans l'année. 

✎ I love sending post cards to friends back in the USA. I posted a couple just a week ago. Before I left for France, I cleaned my desk and found these really old postcards (Does that make them vintage? Yes. Well the pictures are anyways). I recommend cleaning your desk out once in a while, you never know what you'll find. You might come across a dead blue Crayola marker, a little frog figurine or an old notebook with doodles from 4th grade… like me.
✎ J'adore envoyer des cartes postales à mes amies aux États-Unis. Je viens d'en poster il y a une semaine. Avant que je ne parte pour la France, j'avais nettoyé mon bureau. J'ai trouvé de vieilles cartes postales (Est-ce que ça compte comme "vintage"? Oui. En tout cas, les images le sont). Je vous conseille de faire le rangement dans vos bureaux car on ne sait jamais ce que vous pourriez y trouver. Peut-être vous tomberez sur un feutre bleu Crayola asséché, une petite figurine de grenouille ou un vieux cahier de dessins du CM1… comme moi.


~Emma

3 comments:

  1. I'm smiling now because I can write my comment to you :D Merci beaucoup for those lovely comments on my blog. Doing mood board is great. You will get some ideas and make it your own. I really understand the "I don't wanna cut this page" feeling:) But if you're not collecting magazines.Go for it! Look forward to see those mood board :)xo

    ReplyDelete
  2. Postcards are the best, I don't know why people stopped sending them as much as they did back in the day! Or is that just me??:) And they do look vintage indeed, babe.;)

    ReplyDelete
  3. C'est vraiment trop mignon ce que tu écris!!!!!!

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...