Saturday, July 27, 2013

Paradise

Nordstrom BP cardigan, H&M skirt, Aerie bandeau, Bensimon, Target bracelets & necklace, Bijou Brigitte & handmade rings, vintage hat and bike, really old amazing sunnies
Going to my grandparents' county house is like taking a vacation from a vacation! Yes, I have summer vacation but it can get busy. In Paris, we're constantly going to exhibits, museums and walking around the city. Of course, we chose what we want to do (because it is vacation after all!!) but city life is different from country life. When I'm at my grandparents' country house, there's only so much you can do in a tiny hamlet that's not even on a map of France! We spend the day reading, eating raspberries and red currants from the garden (it is a luxury to be able to pick organic fruit two steps away from the house when ever we want) and going on long bike rides. 

During the school year, I don't take the time to go biking. Here, I have as much time as I can possibly have in one day. I've never wanted to buy a new & modern bike. I love this one so much, even if it's rusty and the seat is hard. It's from WWII, so it's traveled a lot. I love the vintage feel to it, the bag in the back and especially the fact that no one has the same bike as me!

Something I've also had the time to do is… make an animated gif! I've been seeing these all over Tumblr and on other blogs. Naturally, I found them really cool and some quite original. I obviously had to make my own and ta-da! I saved the best for last. What do you think?

Quand je vais à la maison de campagne de mes grands-parents, c'est comme si je prenais des vacances de mes propres vacances! Évidemment, j'ai les vacances scolaires l'été, mais ça peu devenir chargé. Quand je suis à Paris avec ma famille, le rythme est culturel: nous faisons beaucoup d'expos, de musées et on marche énormément. Bien sur, on choisi notre programme (parce que c'est quand même les vacances après tout!!), mais la vie de la ville est plus intensive que celle de la campagne. Quand je suis à la campagne, il y a une limite de choses qu'on peut faire dans un petit hameau qui n'est même pas sur une carte de France! On s'occupe en lisant, cueillant des groseilles et framboises du jardin (c'est un vrai luxe de pouvoir manger des fruits bio à deux mètres de la maison quand on veut) et en faisant de longues balades à vélo. 

Pendant l'année scolaire, je ne prends pas trop le temps d'aller faire du vélo. À la campagne, j'ai toute la journée de libre pour faire ce que je veux. Je n'ai jamais voulu acheter un autre vélo flambant neuf et moderne. J'aime beaucoup celui-ci, même si il est un peu rouillé et que la selle est dure. Il date de la Seconde Guerre Mondiale et a parcourut beaucoup de trajets. J'adore le côté "vintage" qu'il a, la sacoche derrière et surtout le fait que personne d'autre n'a le même que moi!

J'ai aussi eu le temps d'apprendre à faire… un "gif" animé! J'en avais vu plein sur Tumblr et d'autres blogs. Je les ai trouvés très cools et certains originaux. J'ai décidé qu'il fallait que j'en fasse un et voilà! J'ai gardé le meilleur pour la fin. Vous en pensez quoi?
















~Emma

5 comments:

  1. I love the colors of you bensimons. Can't get over how cute they are!
    That bike is so cool!
    Xoxo

    jamncookies.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Stunning pics! love your bike too

    www.thesequincinderella.com

    ReplyDelete
  3. You look so pretty!!! nice photos!!
    Have a good week!!! my g+ for you!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete
  4. This is probably one of my favorite posts of yours so far ( and trust me I looked through a lot).
    I seriously love the easy element to the outfit but it is still super cute! The bike is so exciting and
    a great prize to come by.. awesome pics!


    foreverfashionablyme.blogspot.com

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...